ترموود

همه چیز درباره ترموود

ترموود

همه چیز درباره ترموود

نمای مناسب برای ساختمان

چوب مناسب نمای ساختمان

در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود زیرا با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار دارد در انتخاب مصالح برای نماسازی باید دقت شود تا نمای ساخته شده اولا در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و در ثانی زیبایی لازم را داشته باشد و همچنین با نمای ساختمان‌های مجاور هماهنگی داشته باشد.

نمای ترمو وود به دلیل طبیعی بودن و داشتن انرژی فراوان یکی از گزینه های چشمگیر برای نمای چوبی است. امروزه علاوه بر توجه فراوان به موضوع زیبایی نمای ساختمانی به بحث دوام و پایداری آن نیز بسیار توجه می شود. توجه به مصالحی که در حین تولید و تخریب بتوانند بیشترین پایداری را با محیط اطرافشان داشته باشند بسیار اهمیت دارد. بنابراین معماران و طراحان نمای ساختمان ترجیح می دهند در کنار چوب ترمو از مصالحی که در عین حفظ زیبایی و پایداری، طبیعی نیز باشند،استفاده کنند. برای دستیابی به سطح کیفیت بالای زندگی، حفظ طبیعت، به کارگیری تکنولوژی های جدید آمیخته با طبیعت همچون ترمووود رواج یافته است. هر نوع چوبی برای استفاده در صنعت نمای ساختمان مناسب نمی باشد، مناسب ترین چوب نمای ساختمان، چوب درخت کاج می باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که چوب ترمووود کاج برای این صنعت مناسب است این است که علاوه بر مقاومت بالا بعد از اجرای فرآیند ترموود، وزن سبک تری نسبت به چوب های دیگر دارد. علاوه بر این این نوع چوب دارای رگه هایی است که به آن بعد زیبایی را نیز می افزاید.

مزایای ترموود برای نمای ساختمان

 برتری های ترموود برای نمای ساختمان

• عدم استفاده از مواد غیر طبیعی یا شیمیایی

• مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف و ناپایدار

• عایق بودن از نظر سرما و گرما

• نصب سریع و آسان و سبک بودن

• زیبایی و قابلیت استفاده در محیط های گوناگون

روف گاردن

قیمت ترموود

مقایسه چوب و مصالح ساختمانی گوناگون

 بررسی چوب نما با متریال مختلف 

         در سراسر دنیا صدها نوع چوب در مقیاس های متعدد مورد استفاده قرار می گیرند که با یکدیگر تفاوت های اساسی داشته و هرکدام ویژگی های منحصر به خودشان را دارند. اغلب از چوب در مراحل پایانی پروژه و برای زیباتر کردن کار استفاده می شود.

سازندگان مواد مصنوعی همیشه سعی داشته اند تا بتوانند محصولی تولید کنند که بسیار شبیه چوب طبیعی باشد.اما در طی تولید ترموود بافت زیبا و رنگ عمیق و زیبای چوب مورد بهبود قرار میگیرد. این چوب ها در مقابل عوامل طبیعی مثل نور آفتاب برف و باران بسیار مقاوم میباشند.
چوب ها در صورت عدم استفاده از پوشش روغنی و قرار گرفتن چوب در معرض اشعه UV، به رنگ نقره ای مایل می شوند. در بعضی مواقع این مورد به صورت عمدی انجام می گیرد. چون میتوان همان خواص را با رنگ دیگر در اختیار داشت و خواص و مزایای ترمووود با تغییر رنگ تغییر نخواهد کرد. بوسیله سنباده و استفاده مجدد از روغن بر روی سطح امکان تغییر رنگ وجود دارد.

برخی سازندگان به اشتباه بر این باورند که مصالح پلاستیکی به تعمیرات و نگه داری نیاز ندارند در صورتی که همه مصالح استفاده شده در فضای بیرون هر از گاهی نیاز به تعمیرات و نگه داری دارند. حتی مواد پلاستیکی هم از رنگ پرییگی، گرد و غبار، لکه و اشعه UV به طور کامل در امان نیستند. در فصول گرم و در اثر تابش نور خورشید پلاستیک به شدت گرم شده در صورتی که چوب یک عایق حرارتی مناسب است و در حد پلاستیک گرم نمیشود.در شرایط رطوبتی بالا نیز به دلیل جذب کم آب و تغییرات بسیار اندک ابعادی نسبت به چوب فراوری نشده، گزینه بهتری برای استفاده در نمای چوب است.در مکان هایی مثل استخر ، سونای خشک ، آشپرخانه و حمام استفاده از ترموود بسیار مناسب بوده ؛ به دلیل اینکه پوست انسان در تماس با چوب فرآوری شده به هیچ عنوان هیچگونه حساسیتی ار خود بروز نخواهد داد.

دوام چوب نمای ساختمان

از نظر زیست محیطی مصالح چوبی بر خلاف بسیاری از مصالح هیچ گونه ضرری برای محیط زیست نداشته و پس از به اتمام رسیدن عمر مفید ترمووود ها می توان آنها را برای تولید گرما سوزاند و یا آنها را بازیافت کرد. استفاده از چوب میتواند فضایی سازگار با محیط زیست و سالم ایجاد کند. هرچند که امروزه با وجود اینکه استفاده از چوب در نمای بیرونی رو به افزایش است اما وجود متریال های دیگر که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد، انکار نشدنی است با این وجود چوب ترمو ها در برابر متریال های دیگر از لحاظ زیبایی و کیفیت در حال پیشی گرفتن است.

سازگاری با محیط زیست یکی دیگر از فواید چوب نما است.که برای افراد دوستدار محیط زیست یک گزینه ایده آل است.با این وجود از آن جایی که چوب یک ماده طبیعی است برای جلوگری از نابودی و از بین رفنتشان نیازمند حفاظت و نگهداری است.اجرای نما بر روی ساختمان با هر نوع متریال هزینه نسبتا بالایی دارد.پس در کوتاه مدت نیاز به جایگزینی ندارد.به همین صورت اگر نمای چوب به صورت صحیح نگه داری شود میتواند تا سی سال ماندگار باشد. محصولات تولید شده در کارخانه غالبا بر اساس نیاز سفارش دهندگان تولید شده و اجرا و نصب آنها نیاز به تجهیزات و تخصص بالایی دارد بر خلاف دیگر محصولات، چوب را به آسانی میتوان خرید، برش داد و نصب کرد به صورتی که از 0 تا 100 پروژه در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

روف گاردن

رنگ ترموود

ترموودهای فنلاندی

ترموود ازنوع کاج فنلاندی

کشور فنلاند با توجه به آب و هوایی که دارد درخت کاج را بیشتر پرورش می دهند.یکی از محصولاتی که فنلاند مالکیت آن را به طور انحصاری داراست

چوب درخت کاج است و این کشور بهترین نوع این چوب را دارد. ترموودهایی که در این کشور نیز ساخته می شوند از کیفیت بالایی برخوردار است. و ترموودها بیشتر از درختان با برگ های سوزنی مثل کاج و صنوبر ساخته میشوند.

علت آن است که فنلاند دارای آب و هوای نیمه قطبی است و در این منطقه درخت های سرد سیری رشدی عالی دارند ؛ خاک این منطقه بسیار مرطوب می باشد.
تابستان فرصتی عالی برای رشد درختان قطبی است. چون تابستان در این ناحیه کوتاه است درخت ها به سمت نور آفتاب مستقیم حرکت می کنند ؛ در این حالت درختان مستقیم به سمت آفتاب حرکت می کنند. همین دلیل باعث می شود این درختان بهترین نوع برای تهیه الوار باشند. درخت کاج دارای تنوع بسیار زیادی است دارای گونه های فراوانی است. این درخت که جزو همیشه سبز است جزو نرم چوب ها محسوب می گردد و چوب آن بسیار سبک است و چگالی آن پایین می باشد و همین عامل سبب این است که در نمای چوبی ساختمان کاربرد بیشتری داشته باشد. این نوع چوب دارای گره 7 و 8 می باشد که برش عرضی یا طولی دارند و دارای ضخامت معین، برش های دارای تنوع بسیاری را جهت اجرا در کارهای مختلف ایجاد می کنند.

کاربرد چوب ترموی کاج فنلاندی

چوب کاج به دو نوع بدون گره و دارای گره دسته بندی می گردند. چوب کاج گره دار دارای مقاطع متفاوتی است. ترمو وود دارای زبانه و فاق تحت عنوان کفپوش بکار برده می شود. چوب کاج بدون گره  پر استفاده ترین انواع ترمووود است که در نما و محوطه باز شناخته می گردند. چوب بدون گره زیباترین نوع چوب است و دارای ارزش بالاتری نسبت به سایر نوع ها می باشد. ترمووود درخت کاج که برای چوب نمای ساختمان استفاده می شود، این ویژگی ها را دارد در برابر باران و باد نیز مقاومت نشان می دهد.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

استفاده از نمای چوبی

 نمای چوبی خانه 

ابتدایی ترین و حتی از لحاظ قدمت اولین نقشی که نما در ساختمان دارد حفاظت از عوامل جوی و اقلیمی می باشد. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوی باد، باران، گرما و سرما را می‌گیرد، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم می‌کند.

دلیلی وجود ندارد که تنها از یک نوع ماده ی خاص در ساختار خارجی استفاده کرد. بنابراین چرا مدل های متفاوت را نباید با یکدیگر ترکیب کرد؟ در این هتل از دیوارپوش های چوبی طبیعی در مقابل شیشه ،فلز وبتون استفاده شده است. به کار گیری چوب بر نماهای خارجی فضای دوستانه و گرم تری را به وجود می آورد.

دیوارپوشی نمای خانه های چوبی

مناسب ترین دیوارپوش برای نمای ساختمان

بسیاری از خانه ها به گونه ای طراحی نقاشی شده اند که علاوه بر تناقض با محیط پیرامون نیاز به مراقبت بالایی دارند. انتخاب دیوارپوش های هوازده در نمونه های ساده و جذاب بهترین گزینه به حساب می آید. با این انتخاب دیگر نیازی به مراقبت بالا از دیوارپوش ها نیست و به راحتی مکمل محیط پیرامون می شود .مالک اقامتگاه های حیرت برانگیز براین باور اند تا زیبایی خانه ی خود را در زیبایی طبیعت موثر باشد. استفاده از پنجره های بزرگ در نمای ساختمان و به علاوه استفاده از روکش کاری های چوبی در بنا نشان از احترام به طبیعت است .

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

همه چیز درباره کفپوش های چوبی

 اجرا و پیاده سازی  کفپوش های چوبی با ترموود

چوب، مصالحی آشناست که همیشه به عنوان کفپوش مورد توجه بوده و هیچ وقت قدیمی نمی شود؛ علاوه بر این گرما و حس صمیمیتی خاص به فضای خانه می بخشد.

ترمووود یا چوب ترمو به چوب هایی گفته می شود که با طی یک فرآیند مشخص، عمده ی خصوصیات منفی چوب را از دست می دهند. از برخی از انواع ترمووود به عنوان کفپوش استفاده می شود.  این کفپوش ها علاوه بر فضاهای داخلی خانه، در فضاهای باز و نیمه باز (مانند تراس) نیز قابل استفاده هستند.

امروزه طیف بسیار وسیعی از انواع کفپوش های چوبی و کفپوش هایی که طرح و ظاهر چوبی دارند در بازار موجود است که این تنوع زیاد فرآیند انتخاب و تصمیم گیری را دشوار می سازد.

چوب ترمووود رتبه ی اول کاربردی درکفپوش ها دارد و مورد علاقه اکثریت افراد است. زیبایی ذاتی و رنگ گرم چوب، زیبایی محیط اطراف را دوچندان می کند. به سبب کارایی بالای چوب های ترمو،  امکان استفاده از آن در طرح، نوع و مدل های متفاوت بی شمار است.

طراحی کفپوش های چند طبقه با ترمووود

 همه چیز درباره ی کفپوش های چند طبقه با ترمووود

با ساخت این مهدکودک بر روی تپه بهتر است کفپوش ها به صورت عمودی کار گذاشته شود تا فضای بازی بر روی سطح آن به وجود آید. در این نمونه ساختار کفپوش های چوبی از طبقه های متعددی که شامل سراشیبی ها، نیمکت ها، پله ها و دیوارها با ظاهر ارگانیک استفاده می شود.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود