ترموود

همه چیز درباره ترموود

ترموود

همه چیز درباره ترموود

استفاده از ترموود در معماری اصفهانی

 استفاده از ترموود در اصفهان

یکی از مهم ترین شهرهای مصرف کننده ی ترموود در ایران اصفهان است.  در شیوه ی معماری  اصفهانی برخلاف پیچیدگی و هندسه قوی طرح های سبک آذری، پلان ها عمدتا ساده، مربع و یا مستطیل اند.امروزه در صنعت ساختمان یکی از مهمترین مصالحی که در بخش های مختلف  بکار می رود و همواره مورد توجه طراحان داخلی  می باشد چوب و فراورده های چوبی می باشد.

 چرا که این چوب ویژگی ها و کاربرد های زیادی را دارا می باشد. چوب ترموها علاوه بر زیبایی که به محیط می بخشند مقاوم در برابر انواع حشرات و قارچ ها و اشعه uv آفتاب و سازگار با محیط زیست می باشند. شرکت رهاورد چوب تامین کننده انواع ترموود ها و همچنین رنگ ترمووود می باشد. رنگ این نوع چوب ها شرکت رهاورد چوب Jansen محصول کشور آلمان می باشد. این رنگ در دو نوع پایه روغن و پایه آب به فروش می رسد.این رنگ ها از تنوع رنگی بالایی برخوردارند و به همین سبب مشتری قدرت انتخاب بالایی خواهد داشت. این رنگ ها مقاوم در برابر شرایط جوی و بدون مواد نگهدارنده می باشند.‏

خرید و فروش ترموود در اصفهان

مشتریان این نوع چوب ها اغلب نگرانی هایی از جهت کیفیت و ماندگاری این چوب ها دارند. شرکت رهاورد چوب به مشتریان خود تضمین کیفیت محصولات خود را می دهد. متریال های مورد استفاده این شرکت از متریال های درجه اول اروپایی میباشد که برای نمای ساختمان‌ها، کفپوش‌های بیرونی خانه‌ها، کفپوش حیاط، آلاچیق، روف گاردن‌، در و پنجره، نرده پله، پاگرد، سونا، استخر و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. لازم به توضیح است که رهاورد چوب تمامی محصولات خود را گارانتی می نماید و این شرکت ارائه کننده گارانتی 35 ساله تعویض چوب و رنگ چوب می باشد.

چوب نمای ساختمان

روف گاردن

حفظ و نگهداری کفپوش ها

مراقبت از کفپوش ها 

میدانید هر وسیله و ابزاری نیازمند مراقبت و نگهداری است. ترموود ها و کفپوش ها از این قضیه مستثنی نیستند. در این بخش میخواهیم در رابطه با نگهداری کفپوش ها نکاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

برای حفاظت از کفپوشها بهتر است از پردازش های مناسب در آن استفاده کنیم. یکی ازمحافظت کننده های مناسب کفپوش ها پردازش با koppers microshades brunnea است که آن را سی سال در برابر حشرات، قارچ وتخریب های موجود در قسمت های خارجی محافظت می کند.هم چنین این پردازش باعث محافظت از رنگ چوب در مدت های طولانی می شود.

چوب مخصوص کفپوش باغچه ها

 

  • کاج اسکاتلندی از شناخته ترین چوب ها است. این چوب تقریبا از مقاومت بالایی برخوردار است واستفاده کردن از آن در کفپوش ها ودر محیط های مختلف آسان است. مغز چوب این گونه به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است این در حالی است که رنگ قسمت خارجی آن کرمی مایل به سفید است.امکان رنگ کردن و جلا دادن این چوب در رنگ های متفاوت امکان پذیر است.
  • شاه بلوط نوع دیگری از چوب هاست که مناسب به کار گیری در روکش کاری فضاهای خارجی است .این چوب علاوه بر داشتن رنگ طلایی زیبا از دوام و استحکام بالایی برخوردار است .استحکام بالای این چوب و امکان برش اشکال متفاوت آن را مناسب ترین گزینه برای کفپوش ها کرده است . چنانچه پوشش های محافظت کننده در برابر اشعه ی ماورای فرابنفش در این چوب ها صورت نپذیرد امکان تغییر رنگ یافتن آن به نقره ای افزایش خواهد یافت.
  • از سویی دیگر شمار زیادی از افراد از گونه چوب های نرم مانند سرو آزاد کانادایی برای کفپوش ها استفاده می کنند .این چوب زیبا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است ولی امکان آسیب دیدگی در آن بالا است. یافتن گونه های متعدد چوب و الصاق آن به یکدیگر هزینه بردار است .اما اگر برخی از این چوب ها مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی متعدد را نداشته باشند به آسانی تخریب می شوند.

 

ترموود

رنگ ترموود 

چوب نمای ساختمان

کاربرد ترموود در محیط های مرطوب

 مزایای استفاده از ترمو وود در محیط های مرطوب

همانطور که میدانید از چوب ها و وسایل چوبی در محیط های گوناگونی استفاده میشود . یکی از کاربرد های چوب ها در محیط های رطوب است. در این محیط ها که اکثرا شامل فضاهایی همچون سونای تر و..... می باشد چوب ها به عنوان بخش اعظمی از فضا استفاده میشوند.

خواص فیزیکی و شیمیایی ترمووود در دماهای بالاتر از 150 درجه به طور کامل تغییر خواهد کرد. در پروسه حرارت دهی رنگ چوب تغییر می کند و این مورد به آسانی انجام می شود و تغییرات رنگ نشان دهنده همه دگرگونی هایی است که در خواص چوب نسبت به نسخه حرارت ندیده به وجود آمده است. این نوع فرآوری باعث حداقل شدن تورم و یا انقباضات در چوب شده و رطوبت آن را متعادل می کند همچنین حرارت بالا باعث می شود چوب در برابر پوسیدگی و عوامل قارچی مقاوم شود. این نوع فرآوری چوب در صنعت، فرصت های بی بدیلی ایجاد کرده که یکی از آنها این است که چوب هایی که در حالت عادی ارزش تجاری خاصی ندارند، می توان مورد استفاده قرار داد.

 شیوه ی کاربرد ترموود در محیط های مرطوب 

به دلیل عایق بودن در برابر حرارت ترموود یک گزینه مناسب جهت استفاده در مناطق گرم و مرطوب است همچنین در زمینه بهداشتی در سطح بسیار مطلوبی قرار می گیرد و این نکته که در تهیه و فرآوری این چوب از هیچ گونه مواد شیمیای استفاده نمی شود این محصول را به عنوان یک محصول دوستدار محیط زیست معرفی می کنند.

چوب نمای ساختمان

روف گاردن 

رنگ ترموود