ترموود

همه چیز درباره ترموود

ترموود

همه چیز درباره ترموود

جدیدترین کفپوش ترموودی

طراحی  کفپوش چوب ترمو

در ساخت خانه های جدید یکی از مهم ترین مسائلی که با آنها رو به رو می شویم کفپوش ها هستند.زیبا بودن کفپوش یکی از پارامتر های انتخاب نوع کفپوش است. اکثر مهندسین طراح و خریداران ساختمان به تنوع در طرح و رنگ کفپوش توجه ویژه ای نشان می دهند.

از طرفی کیفیت و مرغوبیت جنس کفپوش نیز یکی دیگر از پارامتر های انتخاب نوع کفپوش است. بنابراین یکی از بهترین کفپوش های به کار رفته در ساختمان کفپوش های چوبی است که در ادامه به معرفی آن می. پردازیم

کف پوش های چوبی نمایی کلاسیک مناسب اماکن تفریحی، خانه ها و مکان هایی مشابه آن است. طراحی کف های چوب، ساده و در عین حال با نتایج مطلوب است ولی در نظر بگیرید که چگونه با به کارگیری کمی بیشتر خلاقیت طرح ساده ی کف ها به یک فضای مطلوب و دل انگیز تبدیل می شود. در اینجا ایده های متعددی برای ایجاد تحول در طراحی های ساده ی کف پوش ها پیشنهاد می شود:

طراحی کفپوش ترمووود

 ایجاد تغییرات در کف پوش ترموودی 

در نگاه اول این طراحی ساده بسیار مقدماتی به نظر می رسد اما افزودن یک سایبان چترمانند بدون کم کردن ارزش کف پوش ها جلوه ی هنرمندانه به آن می دهد. چترهای ایوانی همیشه جالب توجه نیستند اما نصب سایبان های موقت در تابستان ها برای محافظت ازکف پوش ها از آفتاب سوختگی ها و ایجاد فضاهایی برای استراحت افراد موثر است. نصب حصارها به منظور جداسازی منطقه از محل استراحت مناسب به نظر می رسد.

چوب نمای ساختمان

رنگ ترموود

پوشش حفاظتی ترموود

 مصرف روغن حافظتی ترمووود

اجسام و مواد مختلف نیاز به پوشش های مقاوم دارند. ترموود ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

اگر چوب ترموها بدون پوشش باشند در معرض نور خورشید تغییر رنگ می دهند .

 

به هر حال چوب هایی که به سرعت تغییر رنگ می دهند بسیار شکننده اند و به آسانی ترک برمی دارند. ترموود هیچ گونه رطوبتی ندارد و بسیار تشنه است. برای حل این مسئله می توان از یک لایه باریک مرطوب برروی ترمووود به شرطی که مابین آن خشک شده باشد،استفاده کرد.

بسیاری از کارخانه ها در مرحله ی پایانی پردازش چوب این ماده را به سطح آن می مالند. نتیجه ی چنین پردازشی برون دهی محصولات چوبی با سطوح شیشه مانند است.تنها مشکل سطوح چوبی جلا داده شده جذب اندک رنگ در مرحله ی اول است. بسیاری از روغن های محافظتی، با جذب شدن داخل چوب تنها لایه ی باریکی از رنگ را برای ایجاد سطح درخشان در چوب به جا می گذارند.

بهتر است برای چسیاندن بهتر رنگ بر روی سطح قبل از هر کاری سطح چوب شن پاشی شود.هم چنین لایه های باریک رنگ می بایست بر روی سطوح خشک شده قرار بگیرند. صرف نظر از لایه ی خارجی به کار برده شده شن پاشی چوب ها گام مهمی در پردازش آن به شمار می آید.

چوب های ترموود تنها روغن محافظتی پوششی به خود می گیرند. بسیاری از سازندگان، کارخانه ها و توزیع کنندگان چوب، روغن محافظتی بر سطح چوب را پیشنهاد کرده اند. این محافظت کننده ها از شکستگی و ترک چوب جلوگیری می کنند. تنها لایه ی باریکی از این محافظت کننده بر روی سطح چوب بمالید. هر گالون از این ماده در حدود 350-400متر مربع از سطح چوب را پاسخگو است.

روغن محافظتی ترموود

بسیاری از کارخانه ها در مرحله ی پایانی پردازش چوب این ماده را به سطح آن می مالند. نتیجه ی چنین پردازشی برون دهی محصولات چوبی با سطوح شیشه مانند است.تنها مشکل سطوح چوبی جلا داده شده جذب اندک رنگ در مرحله ی اول است. بسیاری از روغن های محافظتی، با جذب شدن داخل چوب تنها لایه ی باریکی از رنگ را برای ایجاد سطح درخشان در چوب به جا می گذارند.

بهتر است برای چسیاندن بهتر رنگ بر روی سطح قبل از هر کاری سطح چوب شن پاشی شود.هم چنین لایه های باریک رنگ می بایست بر روی سطوح خشک شده قرار بگیرند. صرف نظر از لایه ی خارجی به کار برده شده شن پاشی چوب ها گام مهمی در پردازش آن به شمار می آید

مزایای روغن محافظتی چوب ترمو

یکی از مزیت های اساسی روغن های محافظتی چوب ترمو،  ماندگاری بالای آن در شرایط آب و هوایی بسیار گرم است. اگر مشتریان درخواست به کارگیری رنگ در پردازش چوب ها را داشتند، بهتر است محافظت کننده ترمو وود با رنگ در حدود سه دقیقه قبل از استفاده به شدت با هم ترکیب شوند.تنها تکان دادن کافی نیست. با گذر زمان چوب های با لایه های رنگی بسیار کدر ،آلوده و خراشیده به نظر می رسند اما با پاکسازی آن ها این لایه ی آشفته از میان خواهد رفت.

چوب نمای ساختمان

رنگ ترموود

رنگ مناسب چوب ترمو

 رنگ های روغنی مناسب ترمووود

از رنگهای روغنی در ساختمان سازی و ساخت مصنوعات چوبی استفاده میشود.

این رنگها دو نوع اند : براق و مات . رنگهای براق از رنگهای مات با دوام تر و پایدار ترند. در مصنوعات چوبی علی الخصوص چوب ترموها بهتر است.

 

آیا رنگ های روغنی جذب چوب ترمو می شوند؟

باید گفت هنگامی که محافظت کننده ی چوب را برروی قطعه ای از کفپوش های هوازده استفاده کردم با نتیجه ای خارق العاده ای روبرو شدم. بعد از شست و شو کف های چوبی با صابون و خشک کردن کامل آن از محلول بر روی آن استفاده کردم.
بعد از آن دو لایه ی دیگر از همین محلول بر روی چوب کشیدم و از رنگ گردویی برای رنگ دهی به آن استفاده کردم. تصور می کردم رنگ چوب پس از استفاده از محلول به رنگ طبیعی چوب بازگردد ولی با نتیجه ی بالعکس رو به رو شدم؛ رنگ چوب پس از خشک شدن به مراتب تیره تر شده بود .

پس از تحقیقات اینترنتی به این مطلب دست یافتم که رنگ چوب های هوازده به سبب در معرض اشعه ی ماورای بنفش بودن به رنگ طبیعی نزدیک نخواهد شد.

چوب نمای ساختمان

رنگ ترموود

نحوه ی تولید ترموود

پردازش چوب ترمو

در بخش های قبل در رابطه با چوب ترموها خصوصیات رنگ و ویژگی های منحصر به فرد دیگرآ صحبت کردیم.

دریافیتد که پروسه ی حرارت دهی در چوب ترموها یکی از حساس ترین فرآیندها برای رسیدن به چوب ترموی مرغوب می باشد.

در ادامه ی این بحث در رابطه با پردازش چوب ترموها اطلاعات کلی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.امیدواریم مفید و کاربردی باشد.

اشعه ی ماورای فرابنفش بر ساختار تمام چوب ها که چوب ترمو نیز شامل آن می شود،تاثیر می گذارد.برای حفظ رنگ قهوه ای مایل به طلایی چوب باید روغن های رنگدانه دار و ترکیبات ضد آب استفاده کرد.

اگر ترموود در برابر اشعه ی ماورای فرابنفش محافظت نشود به تدریج به خاکستری نقره ای زیبا تبدیل می شود.
می توان چوب را با روش های خانگی و یا تخصصی محافظت کرد.

محافظت و پردازش ترمو وود باعث مقاومت آن در برابر آلودگی وقارچ می شود.قارچ ها در تمامی سطوح مرطوب رشد می کنند این قارچ ها به سبب دارا بودن مواد مغذی رشد بیشتری پیدا می کنند .بنابراین باید این چوب ها پردازش داده شوند.

 

 روش های محافظت از ترمووود

عملیات پردازش صنعتی ترموود

برای پردازش تخصصی چوب ترمو  قبل از نصب ،شرکت از رنگ های خاصی برای محافظت از رنگ قهوه ای طلایی چوب استفاده می کند.اگر رنگ خاکستری نقره ای مورد نظر است از ضد آب برای پردازش چوب های حرارت دیده استفاده می شود.

چوب نمای ساختمان

رنگ ترموود

 

کاربردسوله دست دوم

 سوله دست دوم

سوله دست دوم مهم ترین سازه صنعتی برای راه اندازی کسب و کار های صنعتی تلقی میشود و لازم است  در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشیم.

در صورت تامبن زیر ساخت ها و بالابردن توان بازسازی و مهندسی سازه میتوان از سوله دست دوم و باز سازی سوله هایی که قبلا کار می کرده اند استفاده کرد .

سوله دست دوم در عین اینکه میتواند راه گشای مشکلات ما در تامین سازه های صنعتی باشد . ریسک های زیادی با خود به همراه دارد از این رو دانستن اطلاعات کافی در باره ساختمان آن ها میتواند میزان ریسک ها را به خوبی کاهش دهد.

توان تامین سوله های دست دوم شاید به علت پیچیدگی بازسازی تعمیرات فرایند ساده ای نباشد . از این رو نیاز است تا با توجه  توان بالای فنی ومهندسی مورد نیاز فرایند بازسازی و ترمیم سوله توسط شرکت های با توان فنی بالا و برخوردار از نیروی مهندسی انجام پذیرد .


قیمت سوله دست دوم


بانک سوله ایران با بهره گیری از نیروی های فنی و مهندسی و همچنین تیم های اجرایی متعدد و مراکز دپو متعدد در ایران توانسته است خود را در زمره شرکت های خدمات دهنده سوله دست دوم  با توان بالا قرار دهد.

از این رو با بهره گیری از دانش فنی و مهندسی فرایند اصلاح و ترمیم بخش های آسیب دیده در این مرکز با دقت بالا و براساس نقشه سازه انجام میگیرد و اقدامات لازم در جهت ترمیم سازه با نظارت مهندسین مجرب انجام می پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر لینک های زیر را دنبال کنید .