ترموود

همه چیز درباره ترموود

ترموود

همه چیز درباره ترموود

ترموودهای فنلاندی

ترموود ازنوع کاج فنلاندی

کشور فنلاند با توجه به آب و هوایی که دارد درخت کاج را بیشتر پرورش می دهند.یکی از محصولاتی که فنلاند مالکیت آن را به طور انحصاری داراست

چوب درخت کاج است و این کشور بهترین نوع این چوب را دارد. ترموودهایی که در این کشور نیز ساخته می شوند از کیفیت بالایی برخوردار است. و ترموودها بیشتر از درختان با برگ های سوزنی مثل کاج و صنوبر ساخته میشوند.

علت آن است که فنلاند دارای آب و هوای نیمه قطبی است و در این منطقه درخت های سرد سیری رشدی عالی دارند ؛ خاک این منطقه بسیار مرطوب می باشد.
تابستان فرصتی عالی برای رشد درختان قطبی است. چون تابستان در این ناحیه کوتاه است درخت ها به سمت نور آفتاب مستقیم حرکت می کنند ؛ در این حالت درختان مستقیم به سمت آفتاب حرکت می کنند. همین دلیل باعث می شود این درختان بهترین نوع برای تهیه الوار باشند. درخت کاج دارای تنوع بسیار زیادی است دارای گونه های فراوانی است. این درخت که جزو همیشه سبز است جزو نرم چوب ها محسوب می گردد و چوب آن بسیار سبک است و چگالی آن پایین می باشد و همین عامل سبب این است که در نمای چوبی ساختمان کاربرد بیشتری داشته باشد. این نوع چوب دارای گره 7 و 8 می باشد که برش عرضی یا طولی دارند و دارای ضخامت معین، برش های دارای تنوع بسیاری را جهت اجرا در کارهای مختلف ایجاد می کنند.

کاربرد چوب ترموی کاج فنلاندی

چوب کاج به دو نوع بدون گره و دارای گره دسته بندی می گردند. چوب کاج گره دار دارای مقاطع متفاوتی است. ترمو وود دارای زبانه و فاق تحت عنوان کفپوش بکار برده می شود. چوب کاج بدون گره  پر استفاده ترین انواع ترمووود است که در نما و محوطه باز شناخته می گردند. چوب بدون گره زیباترین نوع چوب است و دارای ارزش بالاتری نسبت به سایر نوع ها می باشد. ترمووود درخت کاج که برای چوب نمای ساختمان استفاده می شود، این ویژگی ها را دارد در برابر باران و باد نیز مقاومت نشان می دهد.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.